Профорієнтаційна робота зі старшокласниками
до зовнішнього незалежного оцінювання в умовах карантину https://drive.google.com/file/d/1tdALQr-K3raxwZz5qZGXSXWHTEjhUsaT/view
У 9 та 11 класах була проведена виховна година з елементами тренінгу "Духовні цінності життя".
Презентацію можна переглянути з а посиланням:https://docs.google.com/presentation/d/1uh2wmHYugLmQ-4pFF4Qa8xHvrVFjOzuH/edit#slide=id.p1
Учні старших
класів потребують розширення, поглиблення та систематизації знань про професії,
отриманих в процесі навчальної діяльності. У зв’язку з цим основними напрямами
профорієнтаційної роботи з учнями є: професійна просвіта, професійне виховання, професійна діагностика та професійна консультація учнів.
У зміст професійного виховання входить формування та розвиток в учнів стійких
професійних інтересів до тієї чи іншої професії. При цьому особливого значення
набувають індивідуальні форми роботи зі старшокласниками. Дієвою формою
профпросвіти в старших класах школи є диспути. Їх можна організовувати з учнями
одного, кількох класів чи в загальношкільному масштабі. Наставник повинен
здійснювати уміле й тактичне керівництво ходом диспуту, направляти думки учнів
так, щоб вони самі прийшли до правильного висновку. Однією із складових частин
професійної орієнтації старшокласників є професійна консультація, яка
доповнюється індивідуально-психологічною та медичною консультаціями, оскільки у
старшокласників часто спостерігаються коливання у виборі професії, пов’язані з
недооцінкою себе, невпевненістю в правильності вибору.
Важливе
значення для визначення змісту профорієнтаційної роботи має рівень професійної
спрямованості учнів. Для його визначення проводять анкетування. Розрізняють
високий, середній та низький рівень професійної спрямованості школярів:
– високий
рівень професійної спрямованості – загальні та професійні інтереси носять широкий,
змістовний та стійкий характер; вироблена система значимих ціннісних
орієнтацій, для яких характерне глибоке розуміння значення професії і для
окремої особистості, і для всього суспільства;
– середній
рівень – загальні та професійні інтереси мають стійкий характер, але не завжди
поєднуються з інтересами до майбутньої професійної діяльності; інші інтереси
обмежені; ціннісні орієнтації виражаються позитивним відношенням до виконання
професійного обов’язку, добросовісного виконання обов’язків;
– низький
рівень – загальні та професійні інтереси чітко не виражені; відсутнє поєднання
з інтересом до майбутньої професійної діяльності.
На даному
віковому етапі основними завданнями профорієнтації є перевірка учнями власних
сил в конкретному виді професійної діяльності, подальше формування професійних
інтересів та нахилів учнів. Характерним для даного етапу є заняття школярів у
різних клубах, гуртках і факультативах.
Основними
формами та методами проведення занять профорієнтаційного характеру є шкільна
лекція, урок-бесіда, екскурсія, семінари, практичні роботи. Лекційний спосіб
занять використовується в основному при вивчення психологічного матеріалу та
загальних питань підготовки кадрів. Для активізації занять і залучення
старшокласників до обговорення питань, можна використовувати розгорнуту бесіду.
Семінарські заняття та диспути присвячені вирішенню основних питань
професійного самовизначення молоді.
Позакласна
робота з професійної орієнтації старшокласників здійснюється в наступних
напрямах:
-
прищеплення любові до праці, формування позитивної професійної установки;
- формування
та розвиток стійких професійних інтересів і нахилів;
- вибір
спеціальності, професії та шляхів її засвоєння.
Немає коментарів:
Дописати коментар