Перспективний план роботи практичного психолога

 
Річний план

роботи практичного психолога

КЗ « Локницька ЗОШ І-ІІІ ступенів»
Менделюк Людмили Іванівни
на  2020-2021 навчальний рік

Тема, над якою працює  школа:

«Реалізація  сучасних педагогічних технологій освіти на засадах компетентнісного підходу в контексті положень «Нової української школи».

Проблема, над якою буде працювати служба:

«Формування позитивного психологічного клімату у школі шляхом підвищення і збереження комунікативної компетентності та психологічної культури педагогів і учнів» .
Мета служби:

«Допомогти учням повноцінно адаптуватися до соціального середовища та створити оптимальні соціально-педагогічні умови для гармонійного, всебічного розвитку особистості».

Завдання служби:
1.     Забезпечення індивідуального підходу до кожної дитини на основі її психолого-педагогічного вивчення.
2.     Допомога дитини в адаптації під час переходу з однієї вікової групи до іншої.
3.     Попередження та корекція агресивної поведінки.
4.     Надання своєчасної психологічної допомоги дітям, учителям, батькам, попередження психологічного напруження.
5.     Здійснення корекційно-розвивальної роботи з дітьми. Які мають труднощі у навчанні.
6.     Сприяння  розвитку навичок спілкування, формування толерантного ставлення до людей.
7.     Здійснення профілактики девіантної поведінки,  формування навичок здорового способу життя.
8.     Надання консультативної психологічної допомоги вчителям, вихователям, дітям в системі вчителі-учні, батьки-діти.
9.     Соціально-психологічний супровід школярів, родини, родичі яких перебувають або загинули у зоні АТО, постраждали внаслідок військових дій на сході України та мають певний травматичний досвід.
10. Створення сприятливих умов для розвитку дитини, надання допомоги дітям з особливими освітніми потребами, встановлення зв’язків  і дружніх відношень між учнем, сім’єю та школою;

ІІІ.Змістова частина

№ з/п

Напрями діяльностіз учасниками освітнього процесу  закладу освіти

Термін проведення

Де і з ким проводиться

Відмітка

про виконання

1.

Діагностика

 

 

 

 

1.1

 

Соціометричні дослідження

(Дж.Морено)

Вересень

 

6-11 клас

 

 

 

 

 

1.2

Відвідування уроків у 1,5,10-х класах з метою вивчення індивідуальних, психологічних особливостей учнів методом  спостереження.

Вересень

ІІІ тиждень

ІV тиждень

 

 

 

1,5,10 клас

 

 

 

 

 

 

1.3

Вивчення рівня адаптованості до навчання учнів 5, 10-х класів, новоприбулих учнів.(Методика Фурмана).

 

Вересень

ІV тиждень

Жовтень

І-ІІ  тиждень

Учні 5,10 класів

 

 

 

 

 

1.4

Дослідження  адаптації учнів 1 класів .

Методика діагностики та корекційно-розвиткові заняття (Н.М.Стадненко, Т.Д.Ілляшенко, А.Г.Обухівська)

Жовтень

І-ІІ тиждень

 Учні 1 класу

 

 

 

 

 

1.5

 

 

 

Вивчення психологічної атмосфери у сімꞌ ї.

Діагностика батьківського ставлення (А.Я.Варга)

Жовтень-листопад

 

Лютий

Батьки

 

 

 

 

1.6

 

Виявлення дітей, що потребують підвищеної психологічної уваги, методом бесіди  і спостереження (записи в журналі спостережень і консультацій).

 

Протягом року

 

Учні 1-11 класів

І Діти з ООП

 

 

 

 

 

 

1.7

Соціометричні дослідження (Дж.Морено).

Жовтень

І –ІІ тиждень

1-5 клас

 

 

 

 

 

1.8

Вивчення рівня схильності до стресу

( методика Фрідмана,Розенмана)

 

Листопад

ІVтиждень

 

Учні 9-11 класів

 

 

 

 

 

1.9

Вивчення обізнаності  проблеми ВІЛ\СНІДу.

Грудень

І тиждень

 

            10 клас

 

 

 

 

1.10

Вивчення результатів корекційно-розвивальної роботи,

1 клас -Малюнок на тему : «Я в школі», « Що мені подобається в школі», 5,10 клас – методика Фурмана.

Грудень

ІІ тиждень

 

Учні 1,5,10  класів

 

 

 

 

 

1.11

Тустування підлітків на виявлення суїцидальних намірів

Січень

ІІІ тиждень

 

7-9 клас

 

 

 

 

 

1.12

Методика  діагностики

та виявлення дітей „групи ризику”

(М.І. Рожков, М.А. Ковальчук).

 

Січень

ІV тиждень

 

9-11 клас

 

 

 

 

 

1.13

Вивчення рівня  страхів та тривожності  учнів 1-4 класів.(Є.Рогова).

Лютий

І тиждень

1-4 клас

 

 

 

 

 

1.14

Тест професійної спрямованості особистості(Методика Д. Голланда).

Лютий

ІІ тиждень

 

9, 11 клас

 

 

 

 

 

1.15

Діагностика рівня емоційного вигорання за методикою В.В.Бойко.

Березень

І тиждень

 

Вчителі

 

1.16

Виявлення дітей із труднощами у встановлення контактів

Березень

І –ІІІ тиждень

 

Учні 1,5,10 класів

 

1.17

Виявлення здібностей учнів

Протягом року

        5 клас

        7-9 класи

 

 

 

 

1.18

Індивідуальна діагностика рівня готовності до навчання у школі дітей 6-річного віку. Графічні  тести Керна-Йірасека.

 

Квітень

ІІ тиждень

Дошкільники

 

 

 

 

 

2.

 

Профілактика

 

 

 

 

 

 

2.1

Заняття з елементами тренінгу

 « Ти – особливий».

Вересень

ІІ тиждень

5 клас

 

 

 

 

 

2.2

Створити скриньку довіри

Жовтень

І ,ІІ тиждень

1-11 класи

 

 

 

 

2.3

-Формування правової культури серед учнів. Ознайомлення учнів з Конвенцією ООН про права дитини.

-Заняття з елементами тренінгу

« Хоч я і  маленький , але маю право».

Жовтень

ІІІ тиждень

Учні 5-6 класів

 

 

 

 

Учні 2-4 класів

 

 

 

 

 

2.4

Заняття з елементами тренінгу «Як уникнути стресу».

Листопад

І тиждень

9-11 клас

 

 

 

 

 

2.5

Тренінгове заняття з профілактики шкідливих звичок «Здоров' я як цінність».

Листопад

ІІ тиждень

 

9-11 клас

 

 

 

 

 

2.6

Підвищення  соціальної  грамотності батьків у вихованні дитини. Бесіди«Взаємини в сім ї»,  « Можливі наслідки жорстокого поводження  з дітьми, насильства.»

Листопад

ІІІ тиждень

Батьки, педагоги

 

 

 

 

 

2.7

Акція« 16 днів  проти насильства»

(за окремим планом).

 

Листопад

 

       Учасники ОП

 

 

 

 

 

2.8

Проведення уроків відвертого спілкування.

-«Змінюй в собі негативне ставлення до інших».

–«Допоможи собі рятуючи інших».

-«Стережись! Бо, що посієш то й пожнеш», «Про стосунки в учнівському середовищі».

 

Грудень

І-ІІ тиждень

 

Учні 1-5класів

 

 

 

 

 

 

2.9

Формування здорового способу  життя. Соціально – психологічний тренінг «Обери здоровя , не піддавайся спокусі»

Грудень

ІІІ тиждень

Учні, педагоги

 

 

 

 

 

 

2.10

 

Бесіда «Свідомий вибір професії – шлях до успіху».

Січень

ІІІ тиждень

9-11 клас

 

 

 

2.11

« Формування навичок ефективної взаємодії в колективі»

       Лютий

 

      Педагоги

 

 

 

 

 

2.12

 

 

 

Заняття з елементами тренінгу

 «Протидія булінгу. Правила безпечної роботи в мережі інтернет»

      Лютий

 

  7-9 клас

 

 

 

 

 

 

 

2.13

 

Тиждень соціально-психологічної служби школи. До всеукраїнського дня психолога (23.04).

(За окремим планом)

 

Квітень

ІІІ тиждень

( за окремих планом)

 

Учні школи,педагоги, адміністрація

,соціальний педагог

 

 

 

 

 

 

2.14

Заняття з елементами тренінгу

 « Попереду у нас 5 клас».

 

Травень

І –ІІІ  тиждень

Учні 4 класу

 

 

3.

Корекція

 

 

 

 

 

 

 

 

3.1

Корекційно-розвивальна робота з дітьми з низькою здатністю до адаптації (розробка Л.В. Туріщева).

 

Жовтень – листопад,

грудень-січень

 

 

         1 клас,

новоприбулі учні

 

 

 

 

 

 

3.2

Корекційно-розвивальна програма «Навчаюся й радію!»

Жовтень-січень

Учні 1 класу

 

 

 

 

 

 

3.3

Індивідуальна корекційно-розвивальна робота з учнями,які мають низький статус в учнівських колективах.

 

 

 

      Жовтень

      Грудень

 Учні школи

 

 

 

 

 

 

3.4

 

 

 

 

 

 

Комплекс розвивальних вправ   «Ігри та вправи для розвитку уваги, пам’яті, мислення й уяви дітей  зі стійкими порушеннями пізнавальної діяльності».

 

 

 

 

 

     Жовтень -    квітень

 

 

 

 

 

 

   Учні 2-4 класів

 

 

 

 

 

 

3.5

Інд. робота з дітьми з ООП

 

Щомісяця

 

Діти з ООП

 

 

 

 

 

3.6

Індивідуальна корекційна робота за запитом батьків, дітей, вчителів.

За запитом

За запитом

Учні школи

 

 

 

 

 

3.7

Індивідуальна робота з учнями з труднощами соціалізації в класному колективі з підлітками

 

        Грудень

6-9 клас

 

 

 

 

 

 

3.8

Профілактично-корекційна програма «Уникнення конфліктності».

 

 

Лютий

Березень

     Учні  6-9 класів

 

3.9

Проведення практичного заняття з елементами ігрового тренінгу на зняття втоми, покращення настрою. Тема: «Стрес- це не проблема»

 

 

 

 

 

       Квітень

Педагоги

 

3.10

 

Батьківські всеобучі «Чи розумієте Ви свою дитину?»

 

Травень

Батьки

 

4.

Навчальна діяльність

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5.

Консультування

 

 

 

5.1

Консультативні бесіди за результатами діагностики.

 

Протягом навчального року

Вчителі, батьки,учні

 

5.2

Індивідуальне консультування батьків , діти яких навчаються  в 9 ,11 класах

 

Січень

 

Батьки учнів 9  та 11 класів

 

 

5.3

Індивідуальні та групові консультації для батьків і педагогів на тему : «Як подолати агресію» (за запитом чи потребою )

 

Протягом навчального року

 

 

Батьки, педагогічний коллектив

 

 

 

 

5.4

 

Консультативні бесіди з учнями «групи ризику», дітьми-сиротами та позбавленими батьківського піклування.

 

 

 

Протягом навчального року

 

 

 

 

Учні цих категорій

 

 

 

 

 

 

 

6

Психологічна просвіта

 

 

 

6.1

Бесіди з вчителями про індивідуальні особливості першокласників та проблеми, які були виявленні під час дослідження готовності до шкільного навчання.

Вересень- жовтень

Вчителі початкових класів

 

 

 

 

6.2

Виступи на засіданнях шкільної ради профілактики з питань порушення поведінки учнів у школі.

 

Протягом року

(за окремим графіком)

Учні , вчителі ,батьки

 

 

 

 

 

6.3

Виступи на нарадах перед пед. колективом  з різних питань на запити класних керівників, батьків, адміністрації школи.

 

 

Жовтень, січень, березень

       Педколектив

 

 

 

 

 

6.4

Заняття «Конфлікти та шляхи їх подолання».

 

 

Листопад

9-11 клас

 

 

 

 

 

 

6.7

Тренінг

« Конструктивне розв’язання конфліктів».

 

Лютий

ІІІ тиждень

 

9-11 клас

 

 

 

 

 

6.8

Виставка малюнків «Мода на здоров’я».

Січень

ІV тиждень

1-4 клас

 

 

 

 

 

6.9

Години спілкування на тему: «Шкідлива дія тютюну», «Бути здоровим здорово!»

Березень

ІІІ тиждень

5-9 клас

 

 

 

 

 

6.10

Лекція «Від гендерної ідентифікації – до успішного життя».

 

Квітень

І тиждень

7-11 клас

 

 

 

 

 

 

6.11

Тиждень соціально-психологічної служби школи. До всеукраїнського дня психолога (23.04).

Квітень

ІІІ тиждень

( за окремих планом)

Учні школи

 

 

 

 

 

6.12

Участь в батьківських зборах. Психологічна просвіта батьків.

 

Вересень-

Жовтень,

Грудень

          Батьки

 

 

 

 

 

6.13

Групова дискусія з питань   формування навичок здорового способу життя на тему « Моє життя – мій вибір!»

 

 

Травень

І тиждень

          9,11 клас

 

 

 

 

 

7.

 

Інше (організаційно-методична функція, зв’язки з громадськістю)

 

 

 

7.1

Планування роботи практичного психолога на рік, на місяць, погодження планів.

Протягом навчального року

Психолог

 

7.2

 

 

 

 

 

 

 

Підготовка до проведення розвивальних та корекційних занять, до виступів на батьківських зборах, педагогічних нарадах, семінарах для педагогів, районних психологічних семінарів.

Протягом навчального року

Психолог

 

7.3

 

Складання індивідуальних психологічних карт на дітей «групи ризику» та розробка рекомендацій учителям, батькам щодо роботи з дітьми з високим рівнем дезадаптації.

Протягом навчального року

Психолог

 

7.4

 

Складання звіту про виконану роботу:

-          за півріччя;

-             за рік.

Грудень,

Травень

Психолог

 

7.5

Оформлення та поновлення інформаційного куточку психологічної служби школи.

Протягом навчального року

Психолог

 

7.6

 

 

Підбір діагностичного інструментарію, оформлення наочностей та роздаткового матеріалу для проведення заходів просвітницького та профілактичного  характеру.

 

Протягом навчального року

Психолог

 

7.7

Розробка рекомендацій вчителям, батькам, учням.

Протягом навчального року

Психолог

 

7.8

Заповнення щоденної документації.

Протягом навчального року

Психолог

 

7.9

Участь в методичних заходах, конкурсах спеціалістів психологічної служби системи освіти.

Протягом навчального року

Психолог

 

7.10

Участь у інтернет – конференціях. Робота над написання статей до газет , журналів , книг.

Протягом навчального року

Психолог

 

7.11

Методичне об’єднання «Підведення підсумків діяльності у 2020 -2021 н.р.».

Протягом навчального року

Працівники психологічної служби

 

 

 

 

   Практичний психолог  Менделюк  Л.І.

 

 

 




























































































































Немає коментарів:

Дописати коментар