https://docs.google.com/presentation/d/1mBha993NjZvqd-JWk6v4ONtdAC3ISF9R/edit#slide=id.p1
Методична розробка уроку географії у 10 класі
Менделюк Людмили Іванівни,
учителя географії КЗ «Локницька ЗОШ І-ІІІ ступенів»
Тема: Індія. Особливості структури економіки країни,
що розвивається
Мета:
навчальна: забезпечити засвоєння знань
про характерні риси економіко-географічного положення Індії, особливості
природних умов і ресурсів, культурно-історичні особливості, розміщення
населення і господарства, напрямки розвитку зовнішньо-економічних зв’язків;
розвивальна: розвивати творчі
здібності учнів, логічне та критичне мислення, навички екологічної культури,
формувати вміння працювати самостійно та в групах, культуру спілкування,
вдосконалювати вміння висловлювати думки, покращувати навички зв’язного
мовлення, пам’ять та увагу;
виховна: виховувати толерантне
відношення і повагу до звичаїв і культури інших країн, виховувати почуття
доброти і милосердя до людей інших національностей, почуття гордості за власну
державу.
Обладнання: політична карта світу,
контурна карта Індії, атласи, фотоілюстрації, відеосюжети, мультимедійна
презентація.
Тип уроку: комбінований
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності
учнів
Знаннєвий компонент
|
Діяльнісний компонент
|
Оцінно-ціннісний компонент
|
розрізняє поняття «первинний сектор», «вторинний сектор», «третинний сектор»;
показує на карті найбільші міста,
держави-сусіди
|
Аналізує зв’язки між структурою господарства та експорту на основі ментальних
схем;
Дає оцінку ресурсозабезпеченості Індії;
Складає комплексну характеристику Індії;
Знаходить та систематизує необхідну інформацію для характеристики країни;
Використовує тематичні карти для обґрунтування особливостей просторової організації
гсоподарства Індії
|
Порівнює позитивні та негативні наслідки глобалізації в культурі Індії;
оцінює роль державних інституцій та розвитку громадянського суспільсва у розвитку країни |
Географічна номенклатура: Індія,
Пакистан, Афганістан, Китай, Непал, М’янма, Бангладеш, Бутан, Колката, Мумбаї,
Нью-Делі, Гайдарабад, Ченнаї
ХІД УРОКУ
- Організаційний момент
Привітання
учнів, перевірка присутніх та обладнання, об’єднання в групи-
Давайте умовно розділимо клас на 3 групи.Це нам
треба буде для подальшої роботи)
група
– зелений лотос
2
група – білий лотос
3
група – оранжевий лотос
- Актуалізація опорних знань
та чуттєвого досвіду учнів
Тестовий контроль
1.
Китай займає в світ за площею:
а) 1
місце б) 2 місце в) 3 місце г) 4 місце
2.
Китай за чисельністю населення
займає:
а) 1
місце б) 2 місце в) 3 місце г) 4 місце
3.
Китай за запасами вугілля
займає:
а) 3
місце б) 4 місце в) 1 місце г) 2 місце
4.
В електроенергетиці Китаю
лідирують:
а) ГЕС б) ТЕС в) АЕС
5.
За виплавкою чавуну і сталі в
світі Китай займає:
а) 1
місце б) 2 місце в) 3 місце г) 4 місце
6.
За випуском автомобілів Китай
займає:
а) 1
місце б) 2 місце в) 3 місце г) 4 місце
7.
За загальною довжиною залізниць
Китай займає:
а) 1
місце б) 2 місце в) 3 місце г) 4 місце
8.
За обсягом зовнішньої торгівлі
Китай займає:
а) 1
місце б) 2 місце в) 3 місце г) 4 місце
ключ: 1г, 2а, 3в, 4б, 5а, 6а, 7б, 8б
- Мотивація
навчально-пізнавальної діяльності
Прийом «Закодоване
слово»
№ п/п
|
Країна
|
Кількість населення
|
||
1
|
Непал
|
А
|
68 млн
|
н
|
2
|
Японія
|
Б
|
30 млн
|
я
|
3
|
Данія
|
В
|
5,6 млн
|
д
|
4
|
Іран
|
Г
|
253 млн
|
і
|
5
|
Індонезія
|
Д
|
126,2 млн
|
і
|
Ключ: А-4, Б-1, В-3, Г-5, Д-2
Закодоване слово Індія
З чим у вас асоціюється
Індія? (лотос, сарі, чай, храми, фільми, танці) – демонстрація ілюстрацій
Відеовізитка Індії
Прийом «Проблемне
питання»
Індія.
Винятково багатоманітна і багатолика ця країна. Країною чудес називають її
мореплавці і мандрівники минулого, «країною снігів і пальм» - самі індійці за
вічнозелену рослинність і величні хребти Гімалаїв, це «країна рельєфних
контрастів» і «країна мовних джунглів». А якою цю країну бачите ви? Відповідь
на це запитання ми дамо наприкінці уроку
- Повідомлення теми, мети,
завдань уроку
Записуємо сьогоднішню дату, тему і план уроку
Тема: Індія. особливості
структури економіки країни, що розвивається
План уроку
1. Місце країни у світі і регіоні
2. Основні чинники, що визначають місце країни у міжнародному поділі праці
3. Господарство Індії
4. Зовнішні економічні зв’язки
5.
Засвоєння нових знань, умінь і навичок
Наш сьогоднішній урок ми
проведемо у вигляді подорожі. Отож, перед нами завдання: пройти усі зупинки і в
кінці уроку зробити висновок про особливості структури і економіки Індії, командам
на кожній зупинці можна заробити по 2 бали.
Мета:навчитися характеризувати
економіко-географічне положення Індії, знати особливості природних умов і
ресурсів, культурно-історичні особливості населення.Розвивати пам′ять і увагу.
Зупинка 1. Індія у світі та регіоні
Прийом «Шпаргалка» - на контурній карті Індіі(№12) за допомогою політичної карти атласу
(сторінка 1) підписати назви держав-сусідів (Пакистан, Афганістан, Китай,
Непал, Бангладеш, Бутан, М’янма.
Використовуючи матеріал
підручника(ст. 139), вказати столицю (Нью-Делі)
і площу країни (3,3млн.км.кв.), к-сть
насел.1354 млн.осіб.
На виконання завдання –
2 хв. максимальна оцінка за дане завдання – 2 бали.
Зупинка 2. Країна давньої культури
Розповідь учителя
Перша індійська цивілізація
зародилася ще в ІІІ тисячолітті до н.е. Європейська колонізація Індія почалася
після плавання Васко да Гами через легендарні багатства регіону. Англійці
отримали перемогу над суперниками в ході тривалих битв і з середини ХІХ
століття до 1947 року Індія фактично була сировинним додатком Британської
імперії. Сьогодні це найбільша країна Південної Азії, країна контрастів як з
точки зору природних умов, так і соціально-економічної географії.
Зупинка 3. Багата і велична
Відкрийте підручник на ст. 144, опрацюйте протягом 2
хвилин матеріал про природно-ресурсний потенціал Індії, після чого вам потрібно
буде вставити пропущені слова.
Встав пропущені слова
Природно-ресурсний
потенціал Індії базується на великих запасах мінеральних ресурсів, зокрема ___,
____, ____, ___, ____, ____, _____, ____ (залізних
руд, марганцевих руд, камяного вугілля, бокситів, хрому, алмазів, титану,
золота). Ліси вкривають ___% території (23). Рекреаційні ресурси
представлені гірськими масивами Гімалаїв і Каракоруму, пустелями, саванами,
вологими лісами, створено мережу _________________ (національних парків). У
Гімалаях починаються найбільші річки Індії - ____, _____, _____________ (Інд,
Ганг, Брахмапутра). Річка Ганг є священною річкою для всіх індусів, але в той
же час є джерелом поширення захворюваності і надзвичайно забруднена побутовими
відходами. ЧОМУ?
Зупинка 4. Населення
Продовжуємо роботу з
прийомом «Шпаргалка». Населення Індії становить 1,34 млрд осіб (2 місце в Азії
та світі), народжуваність 19,55 проміле, смертність 7,32 проміле.
Вирахуйте величину
природного приросту та встановіть тип відтворення (2,23 проміле, другий тип).
Це багатомовна і
багатонаціональна країна, державною мовою якої є гінді
Зупинка 5. Сучасне господарство
Прийом «Ментальна карта»
Використовуючи матеріал
підручника (параграф 26.ст 143-148) заповніть схеми
1 група – первинний
сектор господарства
2 група – вторинний
сектор господарства
3 група – третинний
сектор господарства






Таким чином, в Індії лідирує первинний сектор
господарства, оскільки це аграрно-індустріальна країна, що розвивається з
багатоукладністю господарства. Але в процесі реформування в Індії поєднуються
традиційно відсталі галузі господарства з сучасними технологіями, що виводить
Індію на шлях економічного розвитку і зростання.
Зупинка 6. Просторова організаці
господарства.Давайте подивимось, як і де на території країни розміщені галузі
господарства.Ви знаєте, що Індія розміщена нашляху перетину міжнародних морських
і повітряних кордонів, які об′єднують
Східну і Південно-східну Азію, Європу з Африкою.
Тут виділяють 4 райони,
які з’єднані між собою коридорами зростання
1 район –
Північно-Східний – чорна металургія, чай, джут – Колката
2 район – Західний – нафотовидобуток,
морський порт, кіноіндустрія – Мумбаї
3 район – Центральний і
Північний – рис, просо, пшениця – Нью-Делі
4 район – Південний –
тропічне землеробство – Гайдарабад, Ченнаї
Прийом «Картографічний
практикум»
Покажіть за допомогою
лазерної указки найбільші і найважливіші міста Індії – Колката, Мумбаї,
Нью-Делі, Гайдарабад, Ченнаї
Зупинка 7. Зовнішня економічна діяльність
Прийом «Відкритий
мікрофон»
За допомогою ментальних
карт зробіть висновок, які товари Індія постачає на світовий ринок, і назвіть
країни-партнери Індії
Експорт—первинний сектор: чай, прянощі, фрукти; вторинний: автомобілі, коштовне
необроблене каміння, добрива, хімікати, медикаменти; третинний:кінофільми, програмне забезпечення(майже у 100 країн
світу, найбільше у країни Америки), банківські послуги.
Імпорт – нафта, машинне
обладнання, добрива і хімікати
Головні торгові партнери
– США, Китай, країни ЄС
Немає коментарів:
Дописати коментар