Робота соціально-психологічної служби у Локницькій школі


 РОБОТА соціально-ПСИХОЛОГІЧНОЇ  
          СЛУЖБИ Локницької ШКОЛИ
Соціально-психологічна служба школи працює згідно Положення Служби Системи Освіти України. Її роботу забезпечує практичний психолог – Менделюк Людмила Іванівна, соціальний педагог-- Гапонюк Марія Адамівна.
Психологічна служба в своїй діяльності керується Конституцією України, Декларацією прав людини, Конвенцією про права дитини, Законом України «Про освіту», чинним законодавством України. Співпрацює з органами охорони здоровꞌя, соціального захисту, сімꞌї та молоді, внутрішніх справ іншими зацікавленими організаціями та відомствами.
 В роботі психолог школи  керується  нормативним актом Етичний Кодекс психолога, який є гарантом високопрофесійної, гуманної, високоморальної діяльності психологів України, здійснюваної залежно від спеціалізації та сфери їх інтересів. Даний Кодекс являє собою сукупність етичних норм, правил поведінки, що склалися у психологічному співтоваристві й регулюють його життєдіяльність.
Етичний кодекс сприяє більш успішному здійсненню психологами своєї професійної діяльності,  допомагає у підвищенні ефективності навчання і виховання учнів, у виконанні функцій, пов’язаних з профілактикою психічного здоровꞌя,  реабілітацією.
  Головні принципи роботи психологічної   
                      служби:


У діагностичному плані
     Можливість проводити діагностику як цілеспрямований, організований, послідовний процес з чіткими цілями і результатами. Ми користуємось критеріями, за допомогою яких можна оцінити різні аспекти розвитку школяра: рівень розвитку психічних процесів, зміст різних сторін психічного життя. Підібрані методики для обстеження школярів дозволяють оцінити важливі для супроводу аспекти життя. Завжди проводимо порівняння показників однієї паралелі та між паралелями.
   У психокорекційному та розвиваючому плані
     Ми намагаємось наповнити корекційнорозвиваючу роботу змістом, який дозволяє працювати зі шкільними труднощами дітей та підлітків. Використовуємо існуючі корекційні програми у відповідності з потребами школярів
У  консультаційному та просвітницькому плані
     Використовуючи поняття психолого-педагогічного статусу і вимог до нього, ми можемо:
– проаналізувати стиль педагогічного спілкування, враховуючи виявлені особливості учнів;
– наповнити змістом просвітницьку роботу з учителями, а саме: ознайомити їх з поняттям психолого-педагогічного статусу ( на що, перш за все, слід звернути увагу в роботі з учнями) та причинами психологічних проблем навчання, поведінки і психічного самопочуття, що виникають у школярів.

Таким чином, параметри  психолого-педагогічного статусу школяра є певним орієнтиром для побудови психологічної та педагогічної діяльності: на що конкретно потрібно звертати увагу при організації педагогічного спостереження; в яких сферах шукати найбільш можливі причини, що існують у школярів.  
      ЕТИЧНІ ПРАВИЛА ПСИХОЛОГІЧНИХ, ДОСЛІДЖЕНЬ
      КВАЛІФІКОВАНА ПРОПАГАНДА ПСИХОЛОГІЇ
      ІНДИВІДУАЛЬНОГО ПІДХОДУ

  Форми роботи: групова, індивідуальна. 

Робота психолога в школі нерозривно пов’язана з освітнім процесом. Для початківця фахівця школа – хороша можливість придбати цінний досвід роботи з людьми, з дітьми, досвід вирішення всіляких психологічних проблем. Але школа – це величезний соціальний інститут. Психолог працює не тільки з дітьми, а також і з педагогами та батьками.
  Види діяльності психолога в школі:

1.Психодіагностика
2.Психокорекція
3.Реабілітація
4.Профілактика
5.Прогностика
6.Психологічний супровід
У діагностичному плані

     Можливість проводити діагностику як цілеспрямований, організований, послідовний процес з чіткими цілями і результатами. Ми користуємось критеріями, за допомогою яких можна оцінити різні аспекти розвитку школяра: рівень розвитку психічних процесів, зміст різних сторін психічного життя. Підібрані методики для обстеження школярів дозволяють оцінити важливі для супроводу аспекти життя. Завжди проводимо порівняння показників однієї паралелі та між паралелями.
   У психокорекційному та розвиваючому плані
     Ми намагаємось наповнити корекційнорозвиваючу роботу змістом, який дозволяє працювати зі шкільними труднощами дітей та підлітків. Використовуємо існуючі корекційні програми у відповідності з потребами школярів
У  консультаційному та просвітницькому плані
     Використовуючи поняття психолого-педагогічного статусу і вимог до нього, ми можемо:
– проаналізувати стиль педагогічного спілкування, враховуючи виявлені особливості учнів;
– наповнити змістом просвітницьку роботу з учителями, а саме: ознайомити їх з поняттям психолого-педагогічного статусу ( на що, перш за все, слід звернути увагу в роботі з учнями) та причинами психологічних проблем навчання, поведінки і психічного самопочуття, що виникають у школярів.
Таким чином, параметри  психолого-педагогічного статусу школяра є певним орієнтиром для побудови психологічної та педагогічної діяльності: на що конкретно потрібно звертати увагу при організації педагогічного спостереження; в яких сферах шукати найбільш можливі причини, що існують у школярів.


Основними джерелами одержання інформації про психолого-педагогічний статус дитини на етапі діагностичного мінімуму є:
·         Опитування вчителів і батьків.
·         Спостереження за школярами.
·         Психологічне обстеження дітей.
·         Аналіз педагогічної документації і матеріалів попередніх досліджень.



Напрямки психологічної служби:
  Психологічне просвітництво
  Психологічна профілактика
  Психологічна діагностика
  Психологічна корекція
  Консультаційна діяльність



         З досвіду роботи практичного    

                       психолога:
                           Бесіда у 2 класі «Мій клас , моя сімя.»




Уроки відвертого спілкування «Допоможи собі, рятуючи інших.»



Корекційно-виховна робота з елементами тренінгу у 3 класі «Змінюй в собі негативне ставлення до інших», «Твори добро, бо ти людина»




                 Тренінгове заняття «Захист від незнайомця»



      Тренінгове заняття у 9 класі «Торгівля людьми – грубе порушення прав громадян.»






                          Діагностика обізнаності проблеми «ВІЛ/СНІДу» у 10 класі




                                       Бесіда у 10 класі «Про інтернет-залежність»



Перегляд відео-презентації «Булінг у школі, як його розпізнати?»



Немає коментарів:

Дописати коментар