РОБОТА соціально-ПСИХОЛОГІЧНОЇ
СЛУЖБИ Локницької ШКОЛИ
Соціально-психологічна
служба школи працює згідно Положення Служби Системи Освіти України. Її роботу
забезпечує практичний психолог – Менделюк Людмила Іванівна, соціальний
педагог-- Гапонюк Марія Адамівна.
Психологічна
служба в своїй діяльності керується Конституцією України, Декларацією прав
людини, Конвенцією про права дитини, Законом України «Про освіту», чинним
законодавством України. Співпрацює з органами охорони здоровꞌя, соціального захисту,
сімꞌї та молоді, внутрішніх справ іншими зацікавленими організаціями та
відомствами.
В роботі психолог школи керується нормативним актом Етичний
Кодекс психолога, який є гарантом високопрофесійної, гуманної, високоморальної
діяльності психологів України, здійснюваної залежно від спеціалізації та сфери
їх інтересів. Даний Кодекс являє собою сукупність етичних норм, правил
поведінки, що склалися у психологічному співтоваристві й регулюють його
життєдіяльність.
Етичний
кодекс сприяє більш успішному здійсненню психологами своєї професійної
діяльності, допомагає у підвищенні ефективності навчання і виховання учнів,
у виконанні функцій, пов’язаних з профілактикою психічного здоровꞌя,
реабілітацією.
Головні принципи роботи
психологічної
служби:
У діагностичному плані
Можливість проводити діагностику як цілеспрямований, організований, послідовний
процес з чіткими цілями і результатами. Ми користуємось критеріями, за
допомогою яких можна оцінити різні аспекти розвитку школяра: рівень розвитку
психічних процесів, зміст різних сторін психічного життя. Підібрані методики
для обстеження школярів дозволяють оцінити важливі для супроводу аспекти життя.
Завжди проводимо порівняння показників однієї паралелі та між паралелями.
У
психокорекційному та
розвиваючому плані
Ми намагаємось
наповнити корекційно – розвиваючу роботу змістом, який дозволяє працювати зі шкільними труднощами дітей та підлітків. Використовуємо
існуючі корекційні програми у відповідності з потребами школярів
У консультаційному
та просвітницькому плані
Використовуючи поняття психолого-педагогічного статусу і вимог до нього, ми
можемо:
–
проаналізувати стиль педагогічного спілкування, враховуючи виявлені особливості
учнів;
– наповнити
змістом просвітницьку роботу з учителями, а саме: ознайомити їх з поняттям
психолого-педагогічного статусу ( на що, перш за все, слід звернути увагу в
роботі з учнями) та причинами психологічних проблем навчання, поведінки і
психічного самопочуття, що виникають у школярів.
Таким чином, параметри психолого-педагогічного статусу школяра є
певним орієнтиром для побудови психологічної та педагогічної діяльності: на що
конкретно потрібно звертати увагу при організації педагогічного спостереження;
в яких сферах шукати найбільш можливі причини, що існують у школярів.
ЕТИЧНІ ПРАВИЛА ПСИХОЛОГІЧНИХ, ДОСЛІДЖЕНЬ
КВАЛІФІКОВАНА ПРОПАГАНДА ПСИХОЛОГІЇ
ІНДИВІДУАЛЬНОГО ПІДХОДУ
Форми роботи: групова,
індивідуальна.
Робота психолога
в школі нерозривно пов’язана з освітнім процесом. Для початківця фахівця школа
– хороша можливість придбати цінний досвід роботи з людьми, з дітьми, досвід
вирішення всіляких психологічних проблем. Але школа – це величезний соціальний
інститут. Психолог працює не тільки з дітьми, а також і з педагогами та
батьками.
Види діяльності психолога в
школі:
1.Психодіагностика
2.Психокорекція
3.Реабілітація
4.Профілактика
5.Прогностика
6.Психологічний супровід
У діагностичному плані
Можливість проводити діагностику як цілеспрямований, організований, послідовний
процес з чіткими цілями і результатами. Ми користуємось критеріями, за
допомогою яких можна оцінити різні аспекти розвитку школяра: рівень розвитку
психічних процесів, зміст різних сторін психічного життя. Підібрані методики
для обстеження школярів дозволяють оцінити важливі для супроводу аспекти життя.
Завжди проводимо порівняння показників однієї паралелі та між паралелями.
У
психокорекційному та
розвиваючому плані
Ми намагаємось
наповнити корекційно – розвиваючу роботу змістом, який дозволяє працювати зі шкільними труднощами дітей та підлітків. Використовуємо
існуючі корекційні програми у відповідності з потребами школярів
У консультаційному
та просвітницькому плані
Використовуючи поняття психолого-педагогічного статусу і вимог до нього, ми
можемо:
–
проаналізувати стиль педагогічного спілкування, враховуючи виявлені особливості
учнів;
– наповнити
змістом просвітницьку роботу з учителями, а саме: ознайомити їх з поняттям
психолого-педагогічного статусу ( на що, перш за все, слід звернути увагу в
роботі з учнями) та причинами психологічних проблем навчання, поведінки і
психічного самопочуття, що виникають у школярів.
Таким чином, параметри психолого-педагогічного статусу школяра є
певним орієнтиром для побудови психологічної та педагогічної діяльності: на що
конкретно потрібно звертати увагу при організації педагогічного спостереження;
в яких сферах шукати найбільш можливі причини, що існують у школярів.
Основними джерелами
одержання інформації про психолого-педагогічний статус дитини на етапі
діагностичного мінімуму є:
·
Опитування вчителів і батьків.
·
Спостереження за школярами.
·
Психологічне обстеження дітей.
·
Аналіз педагогічної документації і матеріалів
попередніх досліджень.
Напрямки
психологічної служби:
Психологічне просвітництво
Психологічна профілактика
Психологічна діагностика
Психологічна корекція
Консультаційна діяльність
З досвіду роботи практичного
психолога:
Бесіда у 2 класі «Мій
клас , моя сімꞌя.»
Уроки відвертого спілкування «Допоможи собі, рятуючи інших.»
Корекційно-виховна робота з елементами тренінгу
у 3 класі «Змінюй в собі негативне ставлення до інших», «Твори добро, бо ти
людина»
Тренінгове
заняття «Захист від незнайомця»
Тренінгове заняття у 9
класі «Торгівля людьми – грубе порушення прав громадян.»
Діагностика обізнаності проблеми
«ВІЛ/СНІДу» у 10 класі
Бесіда у 10 класі «Про
інтернет-залежність»
Перегляд відео-презентації «Булінг у школі, як його розпізнати?»
Немає коментарів:
Дописати коментар