Дослідження психологічного клімату в колективі
У КЗ "Локницька ЗОШ" відбувся психолого-педагогічний семінар "Психологічний клімат в педагогічному колективі".
Додаткові матеріали про збереження психологічного клімату можна знайти за посиланням
тренінг "Незвичайне знайомство" |
Фактори, що впливають на формування психологічного клімату в колективі
Види сумісності людей у процесі взаємодії, що сприяє успішному виконанню спільної діяльності.
Функціональна сумісность визначається за швидкістю процесів мислення, сприймання і колективних дій.
Фізична сумісність виявляється в гармонійному поєднанні фізичних якостей двох або кількох людей, що спільно діють.
Психофізіологічна сумісність передбачає єдність і взаємозв'язок особливостей аналізаторних систем, а також властивостей нервової системи людей під час діяльності.
Соціально-психологічна сумісність передбачає відносини людей з такими властивостями особистості, що сприяють успішному виконанню соціальних ролей.
Психологічна сумісність передбачає спільність поглядів, переконань, соціальних установок, цінностей, відносин.
Спрацьованість – це результат сумісності членів колективу, що забезпечує максимально можливу успішність спільної діяльності
Факторами, які найбільше перешкоджають впровадженню інновацій, педагоги назвали недостатню навчально-матеріальну базу та нестачу часу та відсутність інтернету в школі.
Найсуттєвішим внутрішнім бар’єром, що перешкоджає впровадженню інновацій у педагогічну діяльність, на думку вчителів, є велика витрата часу, громіздка підготовка до уроків.
У Локницькій школі було проведено дослідження щодо оцінки психологічного клімату в педагогічному колективі, в якому прийняли участь педагогічні працівники у кількості 20 осіб.
За результатами діагностування виявляється, що майже усі вчителі задоволені змістом своєї праці. Найбільшим задоволенням для них є можливість спілкуватися з дітьми та приємними колегами, а також – викладати улюблений предмет, можливість реалізувати власний потенціал.
30%м вчителів перешкоджає відчути задоволення від праці недостатній престиж вчителя та недостатня заробітна плата.
30%м вчителів перешкоджає відчути задоволення від праці недостатній престиж вчителя та недостатня заробітна плата.
Стосунками з колегами та умовами праці опитувані задоволені на 90%. Цьому заадоволенню сприяє: взаємна повага, гуманне ставлення, допомога колег у творчому зростанню. 10% опитаних бажають, аби їхнім успіхам не заздрили, а раділи, а також, щоб колектив був більш згуртованим.
Стосунки з учнями повністю задовільняють 40% колег, частково – 60%. Для формування гарних стосунків з дітьми вчителі намагаються бути чесними, справедливо їх оцінювати, поважати особистість.
60% вчителів непокоїть відсутність в учнів інтересу до навчання. 40% стверджують про невихованість окремих дітей.
Ставленням керівництва школи задоволені - 90%, затруднюються відповісти -10%.
40% педагогів вважають, що вони своєю діяльністю і поведінкою повністю сприяють встановленню здорового соціально-психологічного клімату в колективі, 40% -- частково цьому сприяють, 20% -- затруднюються відповісти.
Усі вчителі ввічливі, доброзичліві, дисципліновані. Вони творчо ставляться до праці, беруть активну участь у громадській роботі. Деякі люди є запальними за характером.
60% опитаних вважають, що у колективі бувають рідко конфлікти, 10% вважають, що конфлікти бувають часто, 30% кажуть, що конфлікти відсутні.
Причинами конфліктів бувають: психологічна несумісність окремих педагогів, а також низький рівень згуртованості колективу.
Більшість колег відповіли, що конфлікти хоч і зрідка виникають, але вони не впливають на якість навчально-виховного процесу.
Усі опитані педагоги мають рівні можливості виступати на педрадах, висловлювати свої думки і пропозиції.
Шляхи формування сприятливого соціально-психологічного клімату в колективі
Ø вивчення соціально-психологічного клімату
в колективі (діагностування);
Ø удосконалення організації праці;
Ø постановка перед колективом мети, досягнення якої потребує напруженої творчої праці;
Ø заохочувати активність і ініціативу;
Ø формування традицій;
Ø гнучке регулювання взаємин у колективі, усунення суперечностей між діловими та особистими стосунками в системі міжособистісних взаємин;
Ø розвиток комунікативної культури;
Ø розвивиток емпатійної здатності членів колективу;
Ø удосконалення матеріальної бази установи та умов праці і життя членів колективу;
Ø удосконалення стилю керівництва з урахуванням особливостей колективу та вимог суспільства до установ освіти;
Ø удосконалення організаційних форм управління.
висновок
В.А. Сухомлинський у роботі: «Мудра влада колективу» пише: «Творчість є діяльністю, в яку людина вкладає як би частинку своєї душі; чим більше душі він вкладає, тим багатшою стає сам. Процес творчості характеризується тим, що творець самою своєю роботою і її результатами виробляє величезний вплив на тих, хто знаходиться поруч з ним. Одухотворення і натхнення однієї особистості породжує одухотворення і натхнення інших людей. Творчість - це незримі ниточки, які з'єднують серця».
"
Немає коментарів:
Дописати коментар