Дослідження психологічного клімату в колективі

              Дослідження психологічного клімату в колективі

У КЗ "Локницька ЗОШ" відбувся психолого-педагогічний семінар "Психологічний клімат в  педагогічному колективі".
 

    Додаткові матеріали про збереження психологічного клімату можна знайти за посиланням
https://drive.google.com/file/d/1B-8d1dfYzB51CdiXqeTIuMzaNHGtEU1l/view?usp=sharing



тренінг "Незвичайне знайомство"

 Фактори, що впливають на формування психологічного клімату в колективі
  Види сумісності людей у процесі взаємодії, що сприяє успішному виконанню спільної діяльності.
  Функціональна сумісность визначається за швидкістю процесів мислення, сприймання і колективних дій.
  Фізична сумісність виявляється в гармонійному поєднанні фізичних якостей двох або кількох людей, що спільно діють.
  Психофізіологічна сумісність передбачає єдність і взаємозв'язок особливостей аналізаторних систем, а також властивостей нервової системи людей під час діяльності.
  Соціально-психологічна сумісність передбачає відносини людей з такими властивостями особистості, що сприяють успішному виконанню соціальних ролей.
  Психологічна сумісність передбачає спільність поглядів, переконань, соціальних установок, цінностей, відносин.
  Спрацьованість – це результат сумісності членів колективу, що забезпечує максимально можливу успішність спільної діяльності
   
Факторами, які найбільше перешкоджають впровадженню інновацій, педагоги назвали недостатню навчально-матеріальну базу та нестачу часу та відсутність інтернету в школі.
  Найсуттєвішим внутрішнім бар’єром, що перешкоджає впровадженню інновацій у педагогічну діяльність, на думку вчителів, є велика витрата часу, громіздка підготовка до уроків.
  У Локницькій  школі було проведено дослідження щодо оцінки психологічного клімату в педагогічному колективі, в якому прийняли  участь педагогічні працівники у кількості  20 осіб.                                                                                                                                                    
  За результатами діагностування виявляється, що майже усі  вчителі задоволені змістом своєї праці. Найбільшим задоволенням для них є можливість спілкуватися з дітьми та приємними колегами, а також –  викладати улюблений предмет, можливість реалізувати  власний потенціал.                                                                                                           
 30%м  вчителів  перешкоджає відчути задоволення від праці недостатній престиж вчителя та недостатня заробітна плата.
  Стосунками з колегами та умовами праці опитувані задоволені на 90%. Цьому заадоволенню сприяє: взаємна повага, гуманне ставлення, допомога колег у творчому зростанню. 10% опитаних бажають, аби їхнім успіхам не заздрили, а раділи, а також, щоб колектив був більш згуртованим.                                             
  Стосунки з учнями повністю задовільняють 40% колег, частково – 60%.  Для формування гарних стосунків з дітьми  вчителі намагаються бути чесними, справедливо їх оцінювати, поважати особистість.
  60% вчителів непокоїть відсутність в учнів інтересу до навчання. 40% стверджують про невихованість окремих дітей.
Ставленням керівництва школи  задоволені  - 90%, затруднюються відповісти  -10%.
 40% педагогів вважають, що вони своєю діяльністю і поведінкою повністю сприяють встановленню здорового соціально-психологічного клімату в колективі, 40% -- частково цьому сприяють, 20% -- затруднюються відповісти.
  Усі вчителі ввічливі, доброзичліві, дисципліновані. Вони творчо ставляться до праці, беруть активну участь у громадській роботі. Деякі  люди є запальними за характером.
  60% опитаних вважають, що у колективі бувають рідко конфлікти, 10% вважають, що конфлікти бувають часто, 30% кажуть, що конфлікти відсутні.
  Причинами конфліктів бувають: психологічна несумісність окремих педагогів, а також низький рівень згуртованості колективу.
  Більшість колег відповіли, що конфлікти хоч і зрідка виникають, але вони не впливають на якість навчально-виховного процесу.
  Усі опитані педагоги мають рівні можливості виступати на педрадах, висловлювати свої думки і пропозиції.
  Шляхи формування сприятливого соціально-психологічного клімату в колективі
Ø    вивчення соціально-психологічного клімату
   в колективі (діагностування);
Ø  удосконалення організації праці;
Ø  постановка перед колективом мети, досягнення якої потребує напруженої творчої праці;
Ø  заохочувати активність і ініціативу;
Ø  формування традицій;
Ø  гнучке регулювання взаємин у колективі, усунення суперечностей між діловими та особистими стосунками в системі міжособистісних взаємин;
Ø  розвиток комунікативної культури;
Ø  розвивиток емпатійної здатності членів колективу;
Ø  удосконалення матеріальної бази установи та умов праці і життя членів колективу;
Ø  удосконалення стилю керівництва з урахуванням особливостей колективу та вимог суспільства до установ освіти;
Ø  удосконалення організаційних форм управління.
висновок
В.А. Сухомлинський у роботі: «Мудра влада колективу» пише: «Творчість є діяльністю, в яку людина вкладає як би частинку своєї душі; чим більше душі він вкладає, тим багатшою стає сам. Процес творчості характеризується тим, що творець самою своєю роботою і її результатами виробляє величезний вплив на тих, хто знаходиться поруч з ним. Одухотворення і натхнення однієї особистості породжує одухотворення і натхнення інших людей. Творчість - це незримі ниточки, які з'єднують серця».
"


Немає коментарів:

Дописати коментар