Затверджено
наказ МОН України
від 05.05.2008 № 371
Географія. Критерії оцінювання
навчальних досягнень
УЧНІВ
З ГЕОГРАФІЇ У СИСТЕМІ ЗАГАЛЬНОЇ ОСВІТИ
Оцінюючи навчальні досягнення учнів з географії, необхідно враховувати:
- правильність і науковість викладення матеріалу, повноту розкриття понять
і закономірностей, точність уживання географічної та картографічної
термінології;
- ступінь самостійності відповіді;
- логічність, доказовість у викладенні матеріалу;
- ступінь сформованості інтелектуальних, загальноосвітніх, специфічних
умінь (робота з картографічними, статистичними та іншими додатковими
матеріалами).
Рівні навчальних досягнень
|
Бали
|
Критерії навчальних досягнень учнів
|
I. Початковий
|
1
|
Учень (учениця) розрізняє окремі географічні явища чи об'єкти (гори і
рівнини, суша і океан, село і місто, галузь і т. д.) та з допомогою вчителя
знаходить їх на карті
|
2
|
Учень (учениця) за допомогою вчителя відтворює окремі факти на
елементарному рівні, розрізняє один або кілька запропонованих географічних
об'єктів і з допомогою вчителя намагається знайти їх на карті
|
|
3
|
Учень (учениця) дає нечіткі характеристики географічних об'єктів; за
допомогою вчителя знаходить їх на карті, може самостійно розрізнити окремі
географічні поняття
|
|
II. Середній
|
4
|
Учень (учениця) частково відтворює текст підручника, дає нечітке
визначення основних понять і термінів за допомогою вчителя. Називає
відповідно до теми конкретного уроку компоненти географічної оболонки та
складові господарства; повторює за зразком практичну роботу; під час
відповіді намагається користуватись географічною картою
|
5
|
Учень (учениця) відтворює частину навчального матеріалу без розкриття
причинно-наслідкових зв'язків, описує географічні об'єкти чи явища за типовим
планом. Намагається робити висновки без підтвердження їх прикладами; частково
володіє обов'язковою географічною номенклатурою
|
|
6
|
Учень (учениця) самостійно дає більшість визначень, передбачених темою
уроку, відтворює значну частину вивченого матеріалу у відповідності з його
викладом у підручнику. На середньому рівні володіє географічною номенклатурою
та картою
|
|
III. Достатній
|
7
|
Учень (учениця) має достатні географічні знання й застосовує їх для
вирішення стандартних ситуацій. Має цілісне уявлення про природні та
суспільні явища, уміє вести спостереження за навколишнім середовищем;
достатньо володіє картографічним матеріалом
|
8
|
Учень (учениця) засвоїв основні уявлення, поняття й категорії
географічної науки про Землю та господарську діяльність людини. Застосовує
здобуті знання на практиці, використовуючи прийоми аналізу статистичних даних
про господарство і населення, показує їх зміну в часі. Уміє наводити приклади
взаємодії людини і природи; знає обов'язкову географічну номенклатуру
|
|
9
|
Учень (учениця) на достатньому рівні володіє навчальним матеріалом, може
застосовувати його для виконання практичних робіт; має чіткі уявлення про
компоненти природи та просторову організацію господарства; пояснює
причинно-наслідкові зв'язки у природі й господарстві; майже безпомилково
працює з картографічним матеріалом
|
|
IV. Високий
|
10
|
Учень (учениця) усвідомлює сучасну географічну картину світу, здійснює
оцінку певних процесів та явищ, передбачених навчальною програмою; пояснює
прикладне значення географічних знань, дає розгорнуту відповідь, відбирає
необхідні знання; вільно застосовує більшість географічних понять і може їх
класифікувати; добре володіє картографічним матеріалом
|
11
|
Учень (учениця) має глибокі знання про об'єкт вивчення, застосовує
наукову термінологію, аргументує свої твердження й висновки, уміє працювати з
рекомендованими вчителем джерелами географічної інформації; на високому рівні
аналізує та використовує картографічну інформацію
|
|
12
|
Учень (учениця) володіє ґрунтовними географічними знаннями в межах вимог
навчальної програми, висловлює та аргументує власне ставлення до різних
поглядів на об'єкт вивчення; самостійно аналізує природні та суспільні явища,
робить відповідні висновки й узагальнення; здатний розв'язувати проблемні
завдання; вільно володіє картографічною інформацією та творчо її використовує
|
Немає коментарів:
Дописати коментар